Persoonlijke coaching
Ondanks bestaande methodes kan het toch zijn dat je als leerkracht net dat zetje nodig hebt om een goede start te kunnen maken en nieuwe inspiratie op te doen.
- Hoe pak je het geven van muziek aan?
- Hoe ga je met instrumenten om in de klas?
- Zing je liever zelf niet maar wil je wel graag dat de kinderen dat doen?
Met deze vragen kan ik je zeker helpen!
Door de verschillende onderdelen van een muziekles samen te doen in de klas krijg je handvatten aangereikt. Samen kijken we naar de mogelijkheden die er zijn en benutten zo je organisatietalent, enthousiasme en creativiteit.
In de praktijk blijkt dat wanneer ik een paar keer een co-teaching les heb gegeven, de belangrijkste drempels weggenomen zijn en je als leerkracht goed uit de voeten kan met het geven van het vak muziek.
Van tevoren stel ik je een aantal vragen waardoor ik inzicht krijg in jouw affiniteit met muziek.
- Heb je ervaring met het geven van muzieklessen?
- Voel je je daar comfortabel bij?
- Heb je zelf vroeger muziekles gehad?
- Waar loop je tegenaan als leerkracht?
- Wat is je doel?
Vervolgens maken we in overleg een plan van aanpak en voeren dat uit. Tijdens de co-teaching les wordt al veel ter plekke uitgelegd en geoefend en na de les of na schooltijd kunnen we daar nog even kort over napraten en afspreken hoe we verder gaan.
Ook leerkrachten die al ervaring hebben met het geven van muziek en willen weten hoe ze nog meer uit het vak kunnen halen, wil ik graag verder helpen. Denk je: “Dat is iets voor mij of voor onze school?”. Neem dan contact op voor meer informatie. Of bekijk alvast deze pagina voor wat inspiratie!